Plattång

Skänk mig gärna en ny plattång, min har tyligen gett upp! Suck x 2!
Den blir inte varm trots att man får gång den.. :(

Gårdagen var en bra dag! Eller, det var kvällen som var bra:P Vi trotsade regnovädret och bslöt oss för att gå ut :) Vi fixade chaufför och fyllde bilen sen for vi runt på byn innan det blev Boggberg. Jag vart snål och stannade utanför hela kvällen medans vissa betalde in sig och andra plankade in :P nästan 300 kr kostade det in..
Jag hade hur roligt som helst fast jag inte var in :D

Imorgon åker K ner till Mellbystarnd med fritidsgården och jag och familjen åker till mormor och morfar för badtunnebad :D Mysigt!

Ikväll blir det langos och morafestival!:D

Jobb

Idag har det varit jobb på schemat mellan 12-19. Tiden har runnit iväg och det har varit lagom tempo för att vara mitt i semestern :)
Gårdagens middag blev toppen, det var supersmaskigt! Senare så spelade vi mariocart och busade.

Nu tänkte jag bjussa på några bilder från Arendal!

Arendal centrum

Båttur i Js båt

jag och K

Vi på Castelle, grymt uteställe!

Smaskigaste drinkarna på lääänge!

Jag lever på den här trippen ett tag nu tror jag :D

underbar semester

Jag är hemma igen efter en underbar tur till ett oerhört mysigt Arendal! Mer än nöjd!
Vi började våran förd i onsdags kl 11 och vi var framme runt 19 i Arendal. Det var ett stort hus vi skulle få gästa i några dygn. :) Kvällen bjöd på en underbar grillad middag, lite drinkar och skönsång från en kille som kommit till topp 10i brittiska idol :D Torsdagen började med en sen frukost och sedan bar det av ner mot hamnen för att kasta loss, det skulle bli båttur! Och det är ingen dålig båt J har. Vi cruisa runt lite och sen stannade vi till i Arendal centrum för middag. Pizzabuffé. Sen hem och ta det lugnt, jag och K tappade upp vatten i bubbelbadet och slappade där.
På fredagen bestämde vi tjejer oss för att ta en shoppingdag (det enda jag hittade var en jacka och en parfym till mig och en till K), killarna for ut med båten. På kvällen möttes vi upp i Arendal för middag på Egons, kanongod mat! Sen besöt jag,K och M oss för att göra Arendal by night. Det var en höjdare! Toppenmysiga ställen, bra stämning mycket folk och goda drinkar! I går var en lugn dag som rundades av med torskmiddag ala Norge:) Sen började vi färden hem. Hemma igen var vi kl 3 inatt.
Och nu sitter jag hemma i Mora med nyfärgat hår och väntar på att grabbarna Tomth ska ringaså jagg kan plocka upp L och åka mot ica maxi för lite mat inhandling. det ska bli tacogratäng ikväll :D

I veckan blir det jobb på kaffestugan måndag, tisdag och onsdag!

Arendal

Idag bjuder dagen på bilåkande till Äppelbo för middag, födelsedagsfika och hämtning av bil :) Vi ska hälsa på mormor och morfar.
På eftermiddagen blir det klippning av P och sen packning för fulla muggar! Imorgon förmiddag drar vi lasset mot Arendal och en liten weekend där! Kommer bli myspys!

Nej, nu ska jag släpa K ifrån tvspelet och rycka upp honom ;)

Familje söndag :)

Mysdag har vi haft idag. Vi tog våran dodge ut till Nusnäs för lite fika och turistande:) Syster köpte ett par vita träskor med kurbits, jag letade febrilt efter högklackade,men fanns inga i Nusnäs, så det blev att åka upp till oxberg och beställa ett par:) Kommer bli grymma! :D
Ikväll tror jag att det bara blir till att mysa framför en film, planen var bio, men som vanligt ändras det. Men en film och lite mys är inte fy skam de heller.

Nej, nu ska jag bränna en skiva som ska gå varm resten av sommaren;)

Tack för en hemmakväll

Sitter hemma hos mamma och P. Alla är ute på ikväll, men jag jag sitter hemma.Tack. Hemskt tacksam..
Någon vill inte ha med mig. Eller ja några kanske man borde säga.. Syster drog till Malung men hon hade ingen skjuts hem, så då ville jag inte med.. :/ Henne hade jag iaf fått följa..

Vi har nyss grillat fläskifile och nu dricker vi en irish coffe och en baileys med kaffe på altanen :)

hoppas alla får en fin kväll nu då

Lovely DBV!

Nu har vecka 29 passerat och dansbandsveckan med den.. :( men OJ vilka härliga dagar och nätter jag haft! Jag fullkomligt älskar Malung och dansbandsveckan! Alla vänner är samlade, god mat, dricka och dans in på småtimmarna. Det är bra!
Igår packade vi ihop våra saker igen och behav oss hemöver. Mickis som vi hämtade i grisslehamn i söndags satte sig på ett tåg som skulle ta henne neröver i landet.
Tack för en underbar vecka! Ser framemot nästa år redan nu ;)

K ska tydligen dra ut ikväll igen, men jag får inte följa.. jag ska väl vara hemma och grilla med familjen ist.

Till veckan hoppas jag på arendal, men man vet aldrig hur det blir när man ska ut med fam T. Men tummarna håller jag hårt!

Hoppas ni har det bra ute i sommarsverige :D

Mora kaffestuga :)

Är på jobbet nu, har gjort 4 h och har 4 kvar efter min lunch:)
Folkigt och varmt är det, men vi kör hårt! Pengarna rullar in och det mina kära, det behövs! Jag ska ju som jag nämnt tidigare åka på semester till Norge, och det är ju inte billigt. Men det ska bli härligt! Hoppas på sol o blå himmel!

Ikväll ska jag vara chaufför åt mamma och P när jag slutar, jag antar att det kommer att vara lika tråkigt i Orsa som det brukar vara på yran. Det var mycket roligare att åka dit när man var mindre. :)

Nej, nu ska jag se om jag ska vila mig en 3kvart innan jag går på passet igen, fick tillbaka mitt härliga ryggskott i morse..

Hoppas eran dag är bra!

Gapande plånbok

Jag är dålig på att hålla hårt i pengar. :) Idag kom mormor och morfar på besök och jag och mormor beslöt oss för att göra en liten tripp. Vi tog sikte på jysk först, då jag behövde täcken. Jag kom ut ur butiken med 2 ny täcken, 2 nya kuddar + 2 nya set med sängkläder.:) Sängkläderna fick jag av mormor :D Så nu blir det mysigt att komma tillbaka till Sthlm och få bädda rent!
Efter jysk tog vi sikte på dollarstore, fick ett presentkort därifrån för ett tag sen så jag tänkte använda upp det. Pengarna räckte till 2 målardukar som jag ska låta min lillebror måla på så att jag får 2 tavlor att hänga upp :), en salladsskål och 3 par gardiner! jag är nöjd med mina fynd och dageens shoppingbegär ärmättat :P

Ikväll ska jag färga och slinga mammas hår och kl 19 har jag en klippning i nusnäs!

Imorgon väntar en heldag jobb 10.30-19.30, sen ska jag skjutsa mamma och P till orsa därdet är yra. Kul.
Helgen bjuder förhoppningsvis på massa mysigheter! Och gärna massa sol!

Jobb

idag har jag spenderat min dag på kaffestugan mellan 12-18.30. Blir någon kronasom ramlar in i slutet på månaden iaf :D Jobbar onsdag och torsdag också!
Nästa vecka drar dansbandsveckan igång och det blir förmodligen kanon:) Sen blir det norge v 30 :D

Nu blir de film

Idag ska det pressas

Jag är i Stockholm nu igen efter en helg uppe i Dalarna. Helgen spenderades med lite jobb, kalas och bad! Underbart!
Jag provjobbade på en salong i måndags här nere på Kungsholmen, men efter lite funderande har jag kommit fram till att det inte är där jag ska jobba. Det var jobb varje helg och man var typ aldrig ledig 2 dagar i rad. Det funkar inte för mig.

Igår låg jag i lillsjöparken och solade och läste lite. På kvällen blev det kvällsdopp i Kyrksjön med några killar :) Hur varmt i vattnet som helst!

Dagen idag bjuder på sol och på bad hoppas jag, sen ikväll ska jag träffa Sara! Evigheter sen känns det som! Måste bli bättring på den biten! Gäller alla i klassen ;)