Fruktkaka

Ett recept på en enkel och trevlig fruktkaka.

Tag fram följande ingredienser;
1 dl socker
4 ägg
2 dl torkad frukt
1 dl farinsocker
4 msk citronsaft
nötter
2 liter whiskey



Tag fram en mellanstor skål. Kolla whiskeyn genom att smaka. Häll whiskey i ett decilitermått och drick. Upprepa.
Sätt på elvispen. Smaka återigen whiskeyn om den fortfarande håller kvalitén.
Blanda 1 dl smör i en stor skål, lägg till 1 msk socker och vispa igen. Kolla om whiskeyn fortfarande är god, drick ännu en kopp.

Schtäng av elvispen.

Knäck två hönor och schläng i skålen, med all torkad fjukt..... Sätt på elvischpen igen.... Om den fjuktade torken fastnar i schkålen, riv loss den med en muvschkrejsel. Schmaka och whiskeyn fortfarande är god.

Schen schka du schhila 2 dl schalt, eller nåt schånt. De é inte schå noga..

Kolla whiskeyn.
Schila citronsaften. Lägg till en mats...sched... och schå socker, eller nå´t va fan.
Schmörj ugnen.
Vrid kakformen på 200 grader, glöm inte att schtänga av elvischpen. Schläng ut schkålen genom förnschtret, och schå kolla schen whiskeyn.

Gå och lägg dej.......... Vem fan schänner för å äta en jävla fjuktkaka i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Malin

Det tackar jag för gumman :D Kul att någon läser den i alla fall. Får man fråga om du gillar det? ;D Jag läser din blogg varje dag. Flitig läsare jag också :D Och jag gillar definitivt det du skriver. Och detta inlägg äger ;D

2007-11-29 @ 18:36:02
URL: http://deepblue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback