Ute på orientering

Idag ringde klockan 05:40 och det var snabba ryck med att klä sig och äta en smörgås. Sen buss, pendet, tbana och buss bort mot Hellasgården där vi skulle orientera idag. Vi Började kl 8:00 och vi kilade iväg in mot skogen. Jag såg framför mig en trött och svettig Emma irrandes omkring med en kompass hon knappt vet hur fungerar och en karta hon absolut inte kan läsa, men ack så fel jag hade! Med lite hjälp av Madde och Hanna så kom vi runt hela vägen och alla kontrollstämplarna hade vi fått på kortet :) Och det var riktigt mysig väder, de kalla vindarna färgade snabbt näsan och kinderna röda och solen värmde oss på ryggen när vi gick:) Och solen glittrade i vattnet och himlen var blå, det var perfekt väder för en friluftsdag :) Vi kom runt på 58 minuter och då var klockan strax efter 9 så då åkte vi ner till Slussen och köpte lite pickninck och satt oss ute vid vattnet i stan och fikade lite :D
Nu är jag hemma igen och ska bara ta det lugnt, jag har ju trots allt inte varit frisk den här veckan så det är lika bra.



image51


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback