Min kära pianospelande granne...

Sen jag flyttade till nya lägenheten har jag störts utav min kära granne som spelan piano närmare 24/7.. Och det är alltid samma melodi, hon kan helt enkelt inte spela fler låtar än 1 som det verkar. När jag lägger mig så hör jag pianospelet och hon väcker mig med piano på morgonen.. och även nu mitt på dagen spelar hon! Och tro mig det hörs! Både klart och tydligt. Mest låter det i hallen och i sovrummet men även i vardagsrummet och i badrummet. Jag förstår inte..
Och inte nog med grannen, utanför huset fixars det med gasnätet, och det låter det lovar jag!! De borrar i asfalten runt 7-8 på morgonen och det åker traktorer och lastbilar och de borrar och gräver. Helt galet vad det låter här vissa dagar. Längtar verkligen tills de blir klara med gasnätet iaf den biten som är precis utanför min balkongdörr i sovrummet.

Nu ska jag snart kila på ica och handla lite, har inte spec mycket mat hemma nu så jag ska handla hem så jag har ett tag :)


Kommentarer
Postat av: Linda

Argh - vad irriterande med grannen. Hade samma problem i min förra lägenhet. Sen om man hade fest typ en gång per år - vem tror du kom och klagade..? Argh.

2008-02-04 @ 15:22:38
URL: http://songbirdie.blogg.se
Postat av: leif

bor i en etta i jönköping och har en pianospelande granne på andra sidan väggen,jag sover ju i vardagsrummet och har ingenstans att ta vägen när hon börjar spela,hon kan hålla på hela dagarna till och från,jag jobbar tvåskift så det sista man vill höra är det förbannade pianot.

ok ha de mvh

2011-11-06 @ 18:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback