Pengar är ångest och stress

Varför ska allt kosta skjortan! Jag får ångest, ren ångest när jag tänker på pengar och då framför allt min egen ekonomi. Jag har levt på snudd ingenting den senaste tiden och nu när jag äntligen ska få första lönen så kan jag knappt glädjas över det. Som jag skrivit så har vi fått ny lägnehet som vi ska skriva kontrakt på, på tisdag. Men vad är depositionen på då? Jo 15 saftiga tusen. Jaha.. Bara att börja låna ihop till det. Och som om inte det vore nog med den utgiften så ska ju första hyran betalas i början på månaden och räkningarna från vårat nuvarande boende ska betalas innan den sista. Det var den lönen + mycket till! SUCK! Jag kommer aldrig att komma ifatt.

Annars så rullar livet på som vanlígt. Längtar som en galning efter helg och mina syskon! Och självklart också efter Mamma och P, Pappa och U :)
Nu får torsdag och fredag snabba sig förbi, men om det är samma tempo som vanligt behöver jag inte längta särskilt länge till! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback